"את והב בסופה" • כשהרבי מליובאוויטש שלח את חסידו לחזון איש

    ישראל פריי 2 Comment on "את והב בסופה" • כשהרבי מליובאוויטש שלח את חסידו לחזון איש
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצצה חדשה לזווית בלתי מוכרת ביחסים בין גדולי ומאורי ישראל בדור הקודם, נחשפת במכתב של הרבי הריי"צ זצ"ל מליובאוויטש. במכתב, שולח הרבי את חסידו לקבל את עצתו וברכתו של מרן החזון איש זי"ע.

    במכתב תשובה ששלח הרבי הריי"צ זצ"ל לרב אברהם גולדברג, אביו של הרב זלמן נחמיה גולדברג, התייחס הרבי לשאלה בעניין שידוך לבתו, ונענה: "נכון שיתיישב עם הרה"ג בעל החזון איש שליט"א ויעשה כהוראתו ויהיה להצלחה בגשמיות וברוחניות".

    מכתב הרייצ לחזון איש

    דבר קיום המכתב המעיד על יחסי הערכה בין גדולי ישראל מקצוות שונים ומנוגדים, הובילו את 'קול חי' לנסות לאתר עוד פרטים על קשרים שכאלו. וכך נחשפנו לעדותו המרתקת של הרב יוסף יצחק קמניצקי מכפר חב"ד, המתפרסמת כאן לראשונה:

    "למעונו של הרבי ב – 770, הגיעה קבוצת סטודנטים יהודים. במהלך השיחה, העלו הסטודנטים לדיון את הנושא של רוח הקודש, תוך שאחד מהם אומר כי שמע שלחזון אי"ש יש רוח הקודש…".

    "הרבי חייך אליו ואמר כי הוא אינו מתפלא ומתפעל מכך כלל. "יהודי שכל ימיו שקוע ללא הרף בתורה, וודאי שיכולה לשרות עליו רוח הקודש!".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נעים לראות אתר שמדגיש את האחדות! המשיכו כך!! בזכותכם יבוא המשיח! יש לציין שבדורות עברו היו קשרים ידועים כמו בין האדמור הרש"ב מליובאויטש לר" חיים מבריסקער… וידוע שהחסיד ר' איצ'ה דער מתמיד היה לומד עם הרב דסלר תניא..

    2. 1

      התפרסם בכפר שהרב של פתח תקווה ספר שהרב שטיימן היה לומד תניא עם הרב אבלסקי , והבנים שלו היה שולח ללמוד בחבד .